Sociale aanpak
VIVAQUA neemt een reeks maatregelen om de toegang tot water, dat toch een essentieel goed is, voor zijn klanten te waarborgen.
Afbetalingsplannen
De Klantendienst stelt plannen voor gespreide betaling voor aan de klanten die moeite hebben om hun waterfactuur te betalen.
Sociaal fonds
VIVAQUA financiert een sociaal fonds dat hulp probeert te bieden aan de minstbedeelden, die hun waterfactuur niet kunnen betalen. Dit sociaal fonds, dat wordt gespijsd met 0,03 euro per gefactureerde m³ water, wordt beheerd door de OCMW’s van de negentien Brusselse gemeenten.
Hulp aan daklozen
Sinds oktober 2019 kent VIVAQUA een korting van 50 % op de waterfactuur toe aan de vzw’s die gratis douches of wasvoorzieningen ter beschikking stellen van daklozen. Hoe kan deze korting worden aangevraagd?
Maatregelen in verband met de COVID-19-crisis
Om iedereen in staat te stellen de basisregels inzake hygiëne na te leven, heeft VIVAQUA de opschorting van de onderbrekingen van de watervoorziening wegens wanbetaling verlengd tot het einde van de gezondheidsmaatregelen.