Aller au contenu

Sociale aanpak

VIVAQUA neemt een reeks maatregelen om de toegang tot water, dat toch een essentieel goed is, voor zijn klanten te waarborgen.

Afbetalingsplannen

De Klantendienst stelt plannen voor gespreide betaling voor aan de klanten die moeite hebben om hun waterfactuur te betalen.

Een afbetalingsplan aanvragen

Sociaal fonds

VIVAQUA financiert een sociaal fonds dat hulp probeert te bieden aan de minstbedeelden, die hun waterfactuur niet kunnen betalen. Dit sociaal fonds, dat wordt gespijsd met 0,03 euro per gefactureerde m³ water, wordt beheerd door de OCMW’s van de negentien Brusselse gemeenten.

Meer informatie over het sociaal fonds

Hulp aan daklozen

Sinds oktober 2019 kent VIVAQUA een korting van 50 % op de waterfactuur toe aan de vzw’s die gratis douches of wasvoorzieningen ter beschikking stellen van daklozen. Hoe kan deze korting worden aangevraagd?

Toekenningvoorwaarden

Aanvraag van de korting 

Maatregelen in verband met de COVID-19-crisis

Om iedereen in staat te stellen de basisregels inzake hygiëne na te leven, heeft VIVAQUA de opschorting van de onderbrekingen van de watervoorziening wegens wanbetaling verlengd tot het einde van de gezondheidsmaatregelen.

© 2021 Vivaqua | Cookies policy