Aller au contenu

Verhuizing, meteroverdracht: wat moet u doen?

Afsluiten en openen van meters

Als u binnen het Brusselse Gewest verhuist, moet u eerst uw rekening op uw oude adres afsluiten en vervolgens de meter op uw nieuwe adres openen. Daarvoor moet u ons verhuisformulier twee keer invullen.

Als u aankomt in (of vertrekt uit) onze hoofdstad, hoeft u natuurlijk maar Ă©Ă©n exemplaar te versturen.

Hoe uw meterstand opnemen

Wat moet u doen?

Wanneer u verhuist of een onroerend goed (ver)koopt, breng onze Klantendienst dan op de hoogte binnen de 15 werkdagen. Op die manier worden de waterfacturen naar de juiste persoon verstuurd.

Download het formulier (pdf)

Vul het formulier (geĂĽpdatet op 10 november 2021) in, druk het af en teken het, in 1 of 2 exemplaren, naargelang van uw behoeften.

Om uw dossier te kunnen verwerken, hebben we het volgende nodig:

  • Een eerste exemplaar voor het afsluiten van de meter op uw oude adres
  • Een tweede exemplaar voor het openen van de meter op uw nieuwe adres
  • Een kopie (recto en verso) van de identiteitskaart van alle betrokken personen

Alvorens het formulier terug te sturen, gelieve te controleren dat u volgende informatie correct hebt ingevuld:

  • het meternummer
  • de meterstand (de cijfers op uw watermeter)
  • de datum van meteropneming
  • uw bankrekeningnummer. Een eventueel saldo in uw voordeel zal worden terugbetaald op dit bankrekeningnummer.

Indien niet alle velden correct zijn ingevuld, kunnen we uw aanvraag niet behandelen.

Hebt u het document ingevuld? Druk het dan af en onderteken het. Alle betrokken personen moeten het formulier ondertekenen (de eigenaar of de mandataris, de vertrekkende klant, de nieuwe klant).

Scan vervolgens het document en de kopieën van de identiteitskaarten van alle personen die het document hebben ondertekend. Bent u mandataris? Voeg dan ook een kopie van het mandaat bij.

Verzend alle documenten via de onderstaande knop.

VERZEND HET FORMULIER (DE FORMULIEREN)

U kunt de papieren documenten ook per post verzenden:

VIVAQUA – Klantendienst
Keizerinlaan 17-19
1000 Brussel

Handig om te weten

Bent u eigenaar? Dan moet u ons binnen de 15 werkdagen op de hoogte brengen van het vertrek van uw huurder (zie onze Algemene voorwaarden).

Woont u in een appartement? Plaats u voortaan voor het gebouw en kijk naar de ingang om te bepalen of uw appartement zich links, in het midden of rechts bevindt in het gebouw.

© 2022 Vivaqua | Cookies policy