Aller au contenu

Verhuizing, meteroverdracht: wat moet u doen?

Wanneer u verhuist in het Brusselse Gewest, moet u onze Klantendienst daarvan binnen de 15 werkdagen op de hoogte brengen. Wanneer u een onroerend goed (ver)koopt, moet u dit binnen de 8 kalenderdagen na de eigendomsoverdracht melden.

Op die manier kunnen we de waterfacturen naar de juiste persoon sturen!

U kan op 3 manieren een verhuizing of een meteroverdracht melden:

Bel ons op het nummer 02 518 88 10

(van maandag tot vrijdag tussen 9 en 17 uur)

of

Vul het online formulier in 

of

Indien u mandataris of syndicus bent, of u liever een ‘papieren’ versie van het formulier invult

Download het PDF-formulier

FAQ – Verhuizing: u bent eigenaar

  • Vul het formulier ‘Wijziging van uw persoonlijke gegevens’ in en onderteken het.

    Verstuur het formulier via onderstaande knop

    Verstuur uw aanvraag

    U kan de documenten ook per post opsturen:

    VIVAQUA – Klantendienst
    Keizerinlaan 17-19
    1000 Brussel

  • U moet ons binnen de 15 werkdagen na het begin van de huurperiode de gegevens van uw huurder bezorgen. We kunnen dan de waterfacturen naar uw huurder sturen.

    U kan op drie manieren een verhuizing of een meteroverdracht melden:

    1. Bel ons op het nummer 02 518 88 10 (ma- vrij 9u – 17 u)
    2. Vul het online formulier in
    3. Bent u een mandataris of syndicus (of vult u liever een ‘papieren’ formulier in?) Vul dan het PDF-formulier in.

    BELANGRIJK: Indien u de intrek van uw huurder meldt

    • per telefoon: dan moet beschikken over alle gegevens van de nieuwe huurder
    • via het PDF- formulier: dan moet uw huurder eveneens het formulier ondertekenen
  • U moet ons binnen de 15 werkdagen na het vertrek van uw huurder op de hoogte brengen. We kunnen dan de afsluitende factuur naar uw vertrekkende huurder sturen.
    Zo vermijdt u ook dat u de eventuele door uw huurder(s) onbetaalde bedragen moet betalen (zie onze algemene voorwaarden).

    U kan op drie manieren een verhuizing of een meteroverdracht melden:

    1. Bel ons op het nummer 02 518 88 10 (ma- vrij 9u – 17 u)
    2. Vul het online formulier in
    3. Bent u een mandataris of syndicus (of vult u liever een ‘papieren’ formulier in?) Vul dan het PDF-formulier in.

    Wanneer er nog geen nieuwe huurder is, stuurt VIVAQUA de facturen tijdelijk naar u.

    BELANGRIJK:

    U wenst ons op de hoogte te brengen van het vertrek van uw vorige huurder EN van de intrek van uw nieuwe huurder? Dan

    • moet u beschikken over alle gegevens van de nieuwe huurder indien u de intrek telefonisch meldt
    • moet de nieuwe huurder het formulier ondertekenen indien u de intrek meldt via het pdf- formulier
  • Ja. VIVAQUA moet immers de waterfactuur naar de juiste persoon kunnen sturen. Wanneer u ons dat niet laat weten, hebben we de gegevens van die persoon niet.

    Breng VIVAQUA op de hoogte van de verkoop of koop van het onroerend goed binnen de 8 kalenderdagen na de verkoop of koop.

    U kan op drie manieren een koop/verkoop of een meteroverdracht melden:

    1. Bel ons op het nummer 02 518 88 10 (ma- vrij 9u – 17 u)
    2. Vul het online formulier in
    3. Bent u een mandataris of syndicus (of vult u liever een ‘papieren’ formulier in?) Vul dan het PDF-formulier in

    BELANGRIJK: Wilt u ons op de hoogte brengen van een verkoop? Dan hebben wij alle gegevens nodig van de nieuwe eigenaar.

     

     

  • Breng VIVAQUA op de hoogte van de verkoop of koop van het onroerend goed binnen de 8 kalenderdagen na de verkoop of koop.

    U kan op drie manieren een koop/verkoop of een meteroverdracht melden:

    1. Bel ons op het nummer 02 518 88 10 (ma- vrij 9u – 17 u)
    2. Vul het online formulier in
    3. Bent u een mandataris of syndicus (of vult u liever een ‘papieren’ formulier in?) Vul dan het PDF-formulier in

    BELANGRIJK: Wilt u ons op de hoogte brengen van een verkoop? Dan hebben wij alle gegevens nodig van de nieuwe eigenaar.

FAQ – Verhuizing: u bent huurder

  • Vul het formulier ‘Wijziging van uw persoonlijke gegevens’ in en onderteken het.

    Verstuur het formulier via onderstaande knop

    Verstuur uw aanvraag

    U kan de documenten ook per post opsturen:

    VIVAQUA – Klantendienst
    Keizerinlaan 17-19
    1000 Brussel

  • Breng VIVAQUA op de hoogte van uw verhuizing binnen de 15 werkdagen na uw vertrek.

    U kan op drie manieren een verhuizing of een meteroverdracht melden:

    1. Bel ons op het nummer 02 518 88 10 (ma- vrij 9u – 17 u)
    2. Vul het online formulier in
    3. Bent u een mandataris of syndicus (of vult u liever een ‘papieren’ formulier in?) Vul dan het PDF-formulier in.

    U beschikt niet over de gegevens van de eigenaar en/of de nieuwe huurder? Vul dan enkel het gedeelte ‘vertrekkende klant’ van het formulier in (online of PDF).

  • Ja. VIVAQUA moet immers de waterfactuur naar de juiste persoon kunnen sturen. Wanneer u ons dat niet laat weten, hebben we uw gegevens niet.

    Breng VIVAQUA op de hoogte van uw verhuizing binnen de 15 werkdagen na uw intrek.

    U kan op drie manieren een verhuizing of een meteroverdracht melden:

    1. Bel ons op het nummer 02 518 88 10 (ma- vrij 9u – 17 u)
    2. Vul het online formulier in
    3. Bent u een mandataris of syndicus (of vult u liever een ‘papieren’ formulier in?) Vul dan het PDF-formulier in.
  • VIVAQUA stuurt de waterfacturen naar een van de andere medehuurders? U hoeft dan niets te doen.

    VIVAQUA stuurt de waterfacturen naar u? Laat ons weten dat u verhuist en dat u de meter wenst over te dragen.

    U kan op drie manieren een verhuizing of een meteroverdracht melden:

    1. Bel ons op het nummer 02 518 88 10 (ma- vrij 9u – 17 u)
    2. Vul het online formulier in
    3. Bent u een mandataris of syndicus (of vult u liever een ‘papieren’ formulier in?) Vul dan het PDF-formulier in.

    BELANGRIJK: Indien u de meteroverdracht meldt

    • per telefoon: dan moet beschikken over alle gegevens van de medehuurder die de facturen in de toekomst moet ontvangen.
    • via het PDF- formulier: dan moet de medehuurder die de facturen in de toekomst moet ontvangen, het formulier absoluut ondertekenen.
  • Bezorg ons het ingevulde formulier zonder de handtekening van de eigenaar via onderstaande knop.

    Formulier verzenden

    U kan de documenten ook per post verzenden

    VIVAQUA – Klantendienst
    Keizerinlaan 17-19
    1000 Brussel

    U kan VIVAQUA ook op de hoogte brengen van uw verhuis per telefoon. (02 518 88 10 van maandag tot vrijdag tussen 9 en 17 uur).

FAQ – Scheiding, echtscheiding en overlijden

  • Breng VIVAQUA op de hoogte van het overlijden per

    • telefoon op het nummer 02 518 88 10 (ma-vrij 9 u-15 u)
    • post:

    VIVAQUA – Klantendienst
    Keizerinlaan 17-19
    1000 Brussel

    In bepaalde gevallen moet u ook ons (online of PDF) formulier invullen:

    • u woont nog altijd in het onroerend goed, maar VIVAQUA stuurde de waterfacturen niet naar u. VIVAQUA zal dan een afsluitende factuur opmaken op naam van de overledene. VIVAQUA stuurt vervolgens de volgende facturen naar u.
    • het overlijden beĂ«indigt een huurovereenkomst. Bezorg ons de gegevens van de persoon naar wie VIVAQUA de afsluitende factuur mag sturen.
    • het onroerend goed wordt verkocht of maakt deel uit van een nalatenschap. Bezorg ons de gegevens van de persoon naar wie VIVAQUA de afsluitende factuur mag sturen.

     

     

  • VIVAQUA stuurt de waterfacturen niet naar u? U hoeft niets te doen.

    VIVAQUA stuurt de waterfacturen naar u? Laat ons weten dat u verhuist en dat u de meter wenst over te dragen.

    U kan op drie manieren een verhuizing of een meteroverdracht melden:

    1. Bel ons op het nummer 02 518 88 10 (ma- vrij 9u – 17 u)
    2. Vul het online formulier in
    3. Bent u een mandataris of syndicus (of vult u liever een ‘papieren’ formulier in?) Vul dan het PDF-formulier in.

    BELANGRIJK: Indien u de meteroverdracht meldt

    • per telefoon: dan moet beschikken over alle gegevens van de persoon die de facturen moet ontvangen.
    • via het PDF-formulier: dan moet de persoon die de facturen moet ontvangen, het formulier absoluut ondertekenen.

© 2024 Vivaqua | Cookies policy