Aller au contenu

Ja, dat kan, maar alleen op aanvraag en met goedkeuring van VIVAQUA.

U kunt een afbetalingsplan aanvragen voor

  • een periodieke factuur (ook wel afrekeningsfactuur genoemd). U ontvangt minstens 1 keer per jaar een periodieke factuur, nadat de stand van uw watermeter werd opgenomen.
  • een afsluitende factuur. U ontvangt een afsluitende factuur wanneer u een onroerend goed verlaat (verhuist).

U kunt geen afbetalingsplan aanvragen voor

  • een tussentijdse factuur. U ontvangt minstens 3 keer per jaar een tussentijdse factuur. Het gaat om voorschotten op uw periodieke factuur. Het totale bedrag dat u via die tussentijdse facturen betaalt, wordt afgetrokken van het bedrag van de periodieke factuur.

 

Vraag online een afbetalingsplan aan.

 

Goed om te weten:

  • wanneer uw aanvraag om een afbetalingsplan wordt aanvaard, blijft u tussentijdse facturen ontvangen (driemaandelijks of maandelijks via Doccle). Het totale bedrag dat u via die tussentijdse facturen betaalt, wordt afgetrokken van het bedrag van de periodieke factuur.
  • u kunt uw tussentijdse factuur niet in een keer betalen? In dit geval mag u regelmatig een bedrag storten om deze factuur te betalen, zonder dat daar extra kosten aan verbonden zijn. U bent vrij om het bedrag en de frequentie van die betalingen te kiezen. Vergeet niet voor elke betaling de referentie op de factuur te gebruiken.
  • wanneer u financiële moeilijkheden hebt, kunt u ook contact opnemen met het Steunpunt voor de Diensten Schuldbemiddeling van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (02 217 88 05) of met het OCMW van uw gemeente, die u onder bepaalde voorwaarden kunnen helpen om uw waterfactuur te betalen.

 

 

© 2024 Vivaqua | Cookies policy