Aller au contenu

Het kan een debiet- of een drukprobleem zijn.

Het debiet is de hoeveelheid water (in m³ of liter) die gedurende een bepaalde tijd (per seconde, per uur) uit uw kraan stroomt. Hoe langer het duurt om een recipiënt te vullen (een gootsteen, een emmer, …), hoe lager het debiet.

De druk is een kracht die door water op een oppervlak wordt uitgeoefend. U wilt nagaan of u druk hebt? Probeer dan de watertoevoer te verhinderen door met uw vinger het mondstuk van de kraan dicht te stoppen. Hoe gemakkelijker dit gaat, hoe minder druk er is. In de drinkwaterdistributienetten wordt de druk doorgaans gemeten in bar.

 

U stelt vast dat het waterdebiet onvoldoende is?

 

Open dan de kraan na de VIVAQUA-meter en controleer daar het debiet. Als alles normaal lijkt, ligt het probleem waarschijnlijk bij uw privé-installatie (kraanfilter verstopt met kalkaanslag bijvoorbeeld). In dat geval raden we u aan contact op te nemen met een loodgieter. U stelt vast dat het waterdebiet aan de kraan na de meter ook onvoldoende is? Neem dan contact op met onze technische dienst (02 739 52 11 – elke dag van de week, de klok rond)

 

U stelt een verminderde druk vast?

 

Een gebrek aan druk is vaak tijdelijk, bijvoorbeeld door werken op het distributienet. Controleer eerst al uw kranen. Als de waterdruk slechts bij één kraan is gedaald, ligt het probleem waarschijnlijk bij uw privé-installatie (verstopte leiding bijvoorbeeld). Als de druk overal is afgenomen, controleer dan bij uw buren of ze hetzelfde probleem hebben. Neem in dat geval contact op met onze technische dienst (02 739 52 11 – elke dag van de week, de klok rond).

© 2024 Vivaqua | Cookies policy