Aller au contenu

Podcast de weg van het water - aflevering 4

Michel Van Rhijn, medewerker op de Klantendienst en contact persoon voor de verbruikers

Als je in Brussel woont, heb je misschien al contact opgenomen met de klantendienst van VIVAQUA met een vraag over je waterfactuur. In dat geval is de kans vrij groot dat je Michel Van Rhijn aan de lijn hebt gehad.

Luisteren

Over deze podcast

Volg het water, vanaf de winning tot aan het riool, aan de hand van 6 afleveringen van onze podcast ‘Weg van het water’

Deze audiowandeling, aangegeven door bronzen straatstenen op zes symbolische plaatsen voor VIVAQUA, dompelt de wandelaar onder in de dagelijkse activiteiten van onze medewerk(st)ers, die elke dag werken voor jou. In 2021 viert VIVAQUA 130 jaar dienstverlening aan de burger!

Lees de uitgeschreven tekst

Welkom achter de schermen van VIVAQUA – dompel je onder in de beroepen van de watersector

Vierde ontmoeting Michel Van Rhijn, medewerker op de Klantendienst en contactpersoon voor de verbruikers

Woon je in Brussel? Heb je al contact gehad met de Klantendienst van VIVAQUA met een vraag over je waterfactuur of om een afbetalingsplan aan te vragen? In dat geval is de kans vrij groot dat je Michel Van Rhijn aan de lijn hebt gehad.

‘Ik ben Michel, bijna 53 jaar en ik werk al twee en een half jaar op de Klantendienst.’

Elke dag beantwoordt Michel tientallen aanvragen van klanten per e-mail of aan de telefoon. Hier, in de hoofdzetel van VIVAQUA, ontvangt hij ook de klanten aan het loket. Hoe ziet een doorsneedag bij de Klantendienst eruit?

‘Op de Klantendienst wordt er altijd in ‘shifts’ gewerkt. Onze dagen zijn dan ook zeer gevarieerd: we beginnen bijvoorbeeld onze werkdag met een ‘shift’ aan de telefoon, daarna verwerken we verhuisformulieren en in de namiddag beantwoorden we e-mails.  Geen twee dagen zijn identiek. Het werk is heel afwisselend.

Klanten kunnen helpen geeft Michel de grootste voldoening.

‘Wat bijzonder tof is op de Klantendienst is dat je er de klant echt kan helpen Bijvoorbeeld een afbetalingsplan toekennen aan iemand die het moeilijk heeft om zijn facturen te betalen of een klant helpen door te kijken of hij een lek heeft.’   

Vervolg de weg van het water. Volgende ontmoeting met Renaud Bascour, ingenieur en temmer van het regenwater 

Luister naar de andere afleveringen

© 2024 Vivaqua | Cookies policy