Meterstand
VIVAQUA neemt eenmaal per jaar de meters op om uw verbruik te kunnen meten en een correcte factuur te kunnen opmaken.
Onze meteropnemers komen bij u thuis om de cijfers op uw meter te noteren. Maar u kunt ons deze informatie ook zelf bezorgen.
Planning voor de komende maanden
Onze collega’s-meteropnemers zullen aanwezig zijn in de volgende gemeenten:
- Sint-Agatha-Berchem: van 15-02-2021 tot 26-03-2021
- Elsene:van 01-02-2021 tot 30-03-2021
- Koekelberg:van 01-02-2021 tot 25-02-2021
- Sint-Gillis:van 04-01-2021 tot 26-03-2021
- Schaarbeek: van 04-01-2021 tot 30-03-2021
Woont u in een van deze gemeenten? Dan komt u misschien een van onze collega’s-meteropnemerstegen.
In de huidige context (pandemie) nemen ze uiteraard alle nodige voorzorgsmaatregelen in achttijdens de meteropnemingen. We verzoeken u ook de barrièregebaren te respecteren (socialeafstand, masker) wanneer onze collega uw huis binnenkomt.
De VIVAQUA-meteropnemers dragen een uniform, zijn steeds in het bezit van een identificatiebewijsen het nummer van de meter die ze komen opnemen.
Was u niet thuis?
U kunt deze ook telefonisch doorgeven: 0800 95 162
Deze diensten zijn enkel beschikbaar in de periode van de meteropneming in uw gemeente.
Wilt u ons uw meterstand liever per post bezorgen?Toen u afwezig was, heeft onze meteropnemereen kaart in uw brievenbus achtergelaten. Vul de kaart in en verzend ze naar het volgende adres:
VIVAQUA – Meteropneming
Keizerinlaan 17-19
1000 Brussel
Gaat u verhuizen? Verkoopt u een onroerend goed?
Vergeet niet uw meterstand door te geven: onze Klantendienst zal ervoor zorgen dat uw dossierwordt bijgewerkt!
VIVAQUA vervangt uw meter
Om de betrouwbaarheid van de metingen te garanderen, worden de ‘huishoudelijke’ meters om de16 jaar vervangen. Een betrouwbare meter is noodzakelijk om het waterverbruik correct tefactureren.
De vervanging van uw meter is volledig gratis en de ingreep duurt ongeveer 30 minuten.
Uw oude meter wordt dan gerecycleerd in onze gespecialiseerde werkplaats.
Hebt u een technisch probleem met uw meter?
Slimme meters
Omdat VIVAQUA zijn dienstverlening inzake distributie wil blijven verbeteren, volgt het de technologische vernieuwingen in het domein van het water op de voet.
Daarom neemt VIVAQUA deel aan het Europese project SMART.MET, dat in 2017 werd gelanceerd en dat wordt gefinancierd in het kader van het door de Europese Commissie opgestarte onderzoeksprogramma Horizon 2020. Het project SMART.MET, onder leiding van een groep van zeven Europese waterbedrijven (waaronder VIVAQUA), is bedoeld om de ontwikkeling van nieuwe technologieën te stimuleren voor het verzamelen en beheren van de gegevens van de drinkwaternetten via slimme meters (communicerende meters).